Het verhaal over onze nieuwe clubbaan deel 4
Geachte lezer: in dit 4e deel de laatste stand van zaken en een aantal foto’s (eind juni 2015)
Het was geen champagne maar gevulde koeken waarmee iets feestelijks kon worden gevierd.
Zaterdag 27 juli jl. is een nieuw hoofdstuk afgesloten in de bouw van de baan:
ook het wisselstroomgedeelte is nu geheel functioneel. Die zaterdag zijn de laatste hobbels genomen en konden de eerst treinen rijden op alle sporen, zowel 2 als 3 rail.
waarbij links de3-railsporen liggen en rechts de 2-railsporen
Nu alle “rommel” op de baan verdwenen is, is pas goed te zien hoe enorm groot het station eigenlijk is met z’n royale wisselstraten, brede perrons en zeer grote lengte. Alles overziend is er een knap staaltje werk in één jaar afgeleverd, want slechts een jaar geleden werd met de renovatie een begin gemaakt.
Een renovatie die eigenlijk een totale nieuwbouw werd. Alleen de onderbouw is blijven staan.
Ook de geheel zelfgebouwde besturingskast is nu operationeel.
Nu de baan helemaal functioneert is kan gedacht worden aan rijmiddagen of avonden. Er zijn plannen om daar in de maand september mee te beginnen. Dit zullen aparte avonden en middagen gaan worden om niet de bouw te stagneren.
Zo langzamerhand komt nu ook de aankleding van de baan in zicht. Plannen zijn omgezet in een tekening die richting moet gaan geven hoe alles er moet gaan
uitzien.
De “Train Safe” wordt gebruikt om complete treinen in te voegen op de opstelsporen
Ook het HOe spoortraject is in die tekening opgenomen. Dit sporenplan is dus wel reeds op papier gezet maar moet nu worden aangelegd.
Tot zover deze aflevering van de bouw van de grote clubbaan van onze club.
Meer informatie vindt ook in de vorige delen van deze serie.
Wordt vervolgd.
Goed bezig heren en dame
Hallo de clubbaan ziet er indrukwekkend uit
mvrgr Ger
Bedankt voor je positieve reactie!